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Update Notes

1.1X.X以降のアップデート情報

 

1.10.8

Another bugfix update has just gone live, fixing the remaining reported crashes and some other issues as of the recent large update. This update also lets you radial loot the event gifts!
Thanks for all the reports, and as always please let me know if any issues persist!
Thanks!
もう一つのバグフィックスアップデートが実施され、最近の大型アップデートで報告されたクラッシュやその他の問題が修正されました。このアップデートでは、イベントギフトを自動収集で拾得できるようになりました。
沢山のご報告ありがとうございました。
ありがとうございます。

1.10.8:

Fixes:

  • Fixed crash on certain optional quests that required kills of special types of monsters, such as Storms on the Horizon.
  • Storms on the Horizonなど、特殊なタイプのモンスターを倒す必要がある一部のオプションクエストでクラッシュする問題を修正しました。
  • Fixed crash upon entering The Badlands.
  • Badlandsに入るとクラッシュする問題を修正。
  • Fixed not being able to import builds.
  • ビルドをインポートできない問題を修正。
  • Fixed not being able to pickup the special Holiday Gifts with radial loot.
  • 自動収集の範囲内で特別なホリデーギフトを拾得することができなかった問題を修正。
  • Fixed issue where renaming a character would cause a crash if returning to main menu and hitting “Continue as <old name>”.
  • キャラクターの名前を変更し、メインメニューに戻って “Continue as <old name>”を押すと、クラッシュする問題を修正。
  • Fixed renamed characters not immediately showing up in the Load Hero menu.
  • 名前を変更したキャラクターがすぐにLoad Heroメニューに表示されない問題を修正。
  • Fixed possible duplicate entries into the Graveyard of killed Hardcore characters.
  • 死亡したハードコアキャラの墓地に重複して入る可能性があった問題を修正しました。
  • Fixed some skill and helpfile typos.
  • いくつかのスキルとヘルプファイルのタイプミスを修正。
  • Fixed Captain Moore (and some other enemies) getting stuck in animation.
  • Captain Moore(と他の敵)がアニメーションで動かなくなっていた問題を修正。

 

1.10.7

The most recent update introduced a few issues which should hopefully be resolved now.
Unfortunately I had to temporarily remove some effects of a few berserker skills to stop the crashing, but they will be back as soon as I can make it work again. A new engine update sometimes introduces new issues that can be hard to pin down, so if you get any weird behavior or crashes, please let me know, and I will get right on it!
最近のアップデートでは、いくつかの問題が発生しましたが、うまくいけば解決されるはずです。
残念ながら、クラッシュを止めるために、いくつかのバーサーカースキルのエフェクトを一時的に削除しなければなりませんでした。新しいエンジンのアップデートでは、特定するのが難しい新しい問題が発生することがありますので、もし奇妙な動作やクラッシュが発生した場合は、ぜひお知らせください。

Thank you!

1.10.7:
Fixes:
・Fixed crash on triggering the Act 5 gate cutscene.
・act5のゲートカットシーンをトリガーする際にクラッシュすることがあったのを修正。
・Fixed Overload not breaking objects.
・オーバーロードがオブジェクトを破壊しないように修正。
・Fixed Arc Punch, Overload, Lightning Fist, and Shattering Punch causing a crash.
・アークパンチ、オーバーロード、ライトニングフィスト、シャッタリングパンチがクラッシュする問題を修正。

Note: They no longer fire off projectiles/lightning – this will be added back.
注意:これらの武器はもはや投射物/雷を発射しません – これはまた追加される予定です。

1.10.6

(includes changes for the 1.10.5 test build)
(1.10.5 テストビルドの変更を含む)

Note:

  • The game is now 64-bit! There is a 32-bit version available in the BETA branches on Steam if your system does not support it.
  • このゲームは64ビット版になりました。お使いのシステムがサポートしていない場合は、Steam の BETA ブランチに 32 ビット版があります。

Changes:

  • Improved performance.
  • パフォーマンスの向上。
  • Improved in-game text presentation.
  • ゲーム内テキスト表示の改善。
  • Improved color coding of endgame rewards listing.
  • エンドゲームの報酬リストの色分けを改善しました。
  • Changing equipment now triggers a full companion and buff clear, to prevent some snapshotting abuse.
  • 装備品を変更するとフルコンパニオンとバフクリアが発動するようになり、一部のスナップショットの乱用を防ぐことができるようになりました。
  • Added visual effect to Meteora (Warlock TL).
  • メテオラ(ウォーロックTL)に視覚効果を追加しました。
  • Vestige of Lost Souls now only applies the barrier and drains the mana if the new barrier would be stronger than the current one.
  • Vestige of Lost Soulsが、新しいバリアが現在のバリアよりも強い場合にのみバリアを適用し、マナを排出するようになりました。
  • When triggering Expulsion via the synergy node, the Expulsion effect is now fire-colored.
  • シナジーノード経由でExpulsionを発動した場合、Expulsionの効果が火色になるようになりました。

Fixes:

  • Fixed loading screens repeatedly saying “Preparing…”
  • ローディング画面で “Preparing… “と繰り返し表示されていた問題を修正しました。
  • Fixed several issues with Japanese fonts, text, and automatic card resizing.
  • 日本語フォント、テキスト、自動カードサイズ変更に関するいくつかの問題を修正しました。
  • Fixed some minor placement issues with Chinese text.
  • 中国語テキストのいくつかの小さな配置の問題を修正しました。
  • Fixed some more grammar problems in skill descriptions.
  • スキル説明の文法の問題をさらにいくつか修正しました。
  • Fixed Caine’s set incorrectly referencing Blaze duration instead of Flare duration for the 3p bonus.
  • ケインのセットが3pボーナスのフレアの持続時間ではなくブレイズの持続時間を間違って参照していたのを修正しました。
  • Fixed some sound loop problems.
  • いくつかのサウンドループの問題を修正。
  • Fixed Rime dealing too low damage.
  • Rimeのダメージが低すぎたのを修正。
  • Fixed Jagged Rocks proccing even with 0 investment into the skill.
  • スキルへの投資が0の場合でもJagged Rocksが発生していた問題を修正。
  • Fixed minimap player position offset when having the clock enabled.
  • クロックを有効にしている時にミニマップのプレイヤーの位置がずれていた問題を修正。
  • Fixed crash related to Tornado sounds.
  • Tornadoのサウンドに関連したクラッシュを修正。
  • Fixed crash when resetting a zone after changing difficulty.
  • 難易度を変更した後にゾーンをリセットするとクラッシュする問題を修正。
  • Fixed Boots of Hazard crash.
  • Boots of Hazardのクラッシュを修正。

Post-release  Roadmap

Per popular request… here is a roadmap of my plans for Chronicon!
ご好評につき…ここに私のクロニコン計画のロードマップをご紹介します!

Please note that all dates are estimates and they will be pushed back if I feel it necessary – I prioritize a good update / launch much more than keeping a date. It is unlikely that I will finish sooner than the estimated dates.
すべての日付は概算で、必要だと感じた場合は後回しにします。私は日付を守ることよりも、良いアップデートやローンチを優先しています。

In order:

1.10.x – Bugfixes and 64 bit version of the game, Christmas event

When: Mid December 2020.
What: Fixes, tweaks, large performance improvements, shift to 64-bit runtime instead of old 32-bit, yearly time-limited Christmas event with special loot and a small dungeon.
Additional Notes: 32-bit will still be accessible for compatibility reasons.

1.10.x – ゲームのバグフィックスと64ビット版、クリスマスイベント

いつ?2020年12月中旬
WHAT: 修正、微調整、大規模なパフォーマンス改善、旧32ビットではなく64ビットランタイムへの移行、特別な戦利品や小さなダンジョンがある年に一度の期間限定クリスマスイベント。
追加の注意事項。互換性の理由から32ビットは引き続きアクセス可能です。

1.20.0 – Set and item balance, character skins

When: Q1 2021.
What: Set/Item balance to bring up some builds falling behind. Character Skin system where you can unlock full skins by reaching certain milestones with each class. 2 skins per class will be included in this update, more may follow as part of DLC or supporter packs or similar.
Additional Notes: Free content update.

1.20.0 – 設定とアイテムバランス、キャラクタースキン

いつ。Q1 2021.
What: セット/アイテムのバランスを調整し、遅れているビルドを復活させます。各クラスで一定のマイルストーンを達成することでフルスキンをアンロックできるキャラクタースキンシステム。各クラスに2つのスキンが今回のアップデートに含まれますが、DLCやサポーターパックなどの一部として追加される可能性があります。
その他の注意事項 無料コンテンツのアップデートです。

1.30.0 – DLC 1 – Endgame Expansion

When: Q2 2021.
What: New Endgame modes, new crafting, new items, new runes… new mechanics.
Additional Notes: Paid DLC.

1.30.0 – DLC 1 – エンドゲーム拡張

いつですか?Q2 2021.
WHAT: 新しいエンドゲームモード、新しいクラフト、新しいアイテム、新しいルーン…新しいメカニック。
追加注意事項。有料DLC。

1.40.0 – Crafting / Elixir update

When: Q2-Q3 2021.
What: Updates to make Elixirs relevant to endgame. Elixir crafting.
Additional Notes: Free content update.

1.40.0 – クラフティング/エリクサーアップデート

いつですか?2021年の第2四半期から第3四半期
WHAT:エリクサーを終盤戦に関連したものにするためのアップデート。エリクサーのクラフト。
追加注意事項。無料コンテンツのアップデート。

1.50.0 – DLC 2 – New Class

When: Q3-Q4 2021.
What: A new Class, complete with 8 legendary sets, and 20+ Legendary items, ~15 Runes, and 4 full skill trees.
Additional Notes: Paid DLC, release date largely flexible due to the complexity of creating a new class, and the possible delays of the preceding two updates.

1.50.0 – DLC 2 – 新クラス

いつ頃ですか?2021年のQ3-Q4。
WHAT: 8つのレジェンドセットと20以上のレジェンドアイテム、~15のルーン、4つのフルスキルツリーを備えた新クラス。
その他の注意事項。有料DLCですが、新クラスの作成が複雑であることや、前2回のアップデートが遅れる可能性があるため、リリース日は大きく変更可能です。

Additional small updates with fixes, tweaks, and minor content will likely sporadically be released between these major points!
これらの主要なポイントの間には、修正、微調整、マイナーコンテンツを含む追加の小さなアップデートが散発的にリリースされる予定です!

More official language support will also be added over the next year.
また、来年にはより多くの公式言語のサポートも追加される予定です。

Console ports are also being actively looked into, but will take some time due to the recent generation shift.
コンソール移植も積極的に検討されていますが、最近の世代交代のため時間がかかるでしょう。

That’s all for now! Stay tuned for updates/changes.

Thanks!

今のところは以上です。今後のアップデートにご期待ください。

ありがとうございました。

1.10.4

(includes changes for the 1.10.3 public test build)
Mechanics & Progression:

  • Changed how mastery experience is calculated past really high levels (3500+).
  • 本当に高いレベル(3500以上)を超えると、マスタリー経験値の計算方法が変更されました。
  • Resetting skills/masteries, importing builds, and hot-swapping any skill or mastery now clears all effects to prevent snapshotting abuse.
  • スキルやマスタリーをリセットしたり、ビルドをインポートしたり、スキルやマスタリーをホットスワップしたりすると、スナップショットの乱用を防ぐためにすべての効果がクリアされるようになりました。
  • Slightly changed how Wings of Sziirk works to try and prevent getting stuck in walls.
  • Wings of Sziirkが壁に挟まれるのを防ぐために、Wings of Sziirkの動作を少し変更しました。
  • The stat “Increased Healing From All Sources” no longer has diminishing returns.
  • Increased Healing From All Sources “のスタッツは、リターンが減少しないようになりました。
  • Added some extra checks to determine whether or not to trigger When Moving and When Still type effects, such as the Warden’s Careful Aim.
  • Warden’s Careful AimのようなWhen MovingやWhen Stillタイプの効果を発動するかどうかを判断するためのチェックを追加しました。

Monsters:

  • Lowered damage of Razor Wind when cast by enemies like Gazer.
  • ゲイザーなどの敵がキャストした時のレイザーウィンドのダメージを下げました。
  • Quaker, Slamcross, Trapper, and Frostblitz enemy affixes are now considered ground effects.
  • Quaker、Slamcross、Trapper、Frostblitzの敵アフィクスは地上効果とみなされるようになりました。
  • Arrow Hail, when used by enemies, now have a longer delay, duration, and drop the arrows much slower.
  • Arrow Hailは、敵に使用された場合、より長いディレイ、持続時間を持つようになり、矢のドロップが非常に遅くなりました。

Misc:

  • Adjusted some overlapping buttons in the interface when using gamepad.
  • ゲームパッド使用時のインターフェイスでボタンが重なってしまうのを調整しました。
  • Added some tweaks to the load/verification system to be less strict and be able to recreate some missing data when necessary.
  • ロード/検証システムにいくつかの調整を追加しました。

Locale:

  • Updated Chinese locale.
  • 中国語のロケールを更新しました。
  • Possible fix for poor formatting of Japanese text.
  • 日本語のテキストの書式設定の不備を修正しました。

Linux:

  • Possible fix for weird mouse snapping / getting stuck on multiple monitor setups. Side effect: mouse will not be confined to window at all.
  • 複数のモニタ設定でマウスがスナップしたり、スタックしたりすることがある問題を修正しました。副作用: マウスがウィンドウに固定されないようにしました。
  • Possible fix for “continue as …” button not working properly.
  • 続行する…として…」ボタンが正しく動作しない問題を修正しました。

Fixes:

  • Fixed Cosmic Cape resetting mana weirdly.
  • コズミックケープのマナのリセットがおかしくなっていたのを修正。
  • Fixed incorrect values (visual only) on the Furious Retaliation set bonuses.
  • Furious Retaliationのセットボーナスの値が間違っていたのを修正。
  • Fixed runes made of Heart of The Community not fitting any items.
  • Heart of The Communityで作られたルーンがアイテムに合わなかったのを修正。
  • Fixed renamed characters not appearing on Load Hero menu until after a game restart.
  • リネームしたキャラクターがゲームを再起動するまでLoad Heroメニューに表示されない問題を修正。
  • Fixed Continue button not working after renaming the last played character.
  • 最後にプレイしたキャラクターの名前を変更した後、Continueボタンが機能しない問題を修正。
  • Fixed Banished Evil templar mastery perk not working correctly with Crown of Innate Probability.
  • Crown of Innate ProbabilityでBanished Evil templarのマスタリーパークが正しく動作しない問題を修正。
  • Fixed Soul Avatars not correctly interacting with Mightcap.
  • Soul AvatarsがMightcapと正しく連動しない問題を修正。
  • Fixed Carriers (Perk) not working when manually killing Plague Bearers.
  • Plague Bearersを手動で殺した際にCarriers (Perk)が動作しない問題を修正。
  • Fixed issue where Holy Fire was snapshotting incorrectly, and when in combination with Blazing Hammers, not triggering Mana/Health on Hit correctly.
  • Holy Fireのスナップショットが間違っていた問題を修正し、Blazing Hammersと組み合わせた場合、Mana/Health on Hitが正しくトリガーされない問題を修正。
  • Fixed Prayer Beads and Judges Gavel not working with Holy Fire and Lesser Rune of Blazing Hammers.
  • ホーリーファイアとブレイジングハンマーズのレッサールーンで祈りのビーズとジャッジス・ゲーブルが機能していなかった問題を修正しました。
  • Fixed Blood Curse and Flesh Rot, when cast by enemies, bypassing poison immunity.
  • Blood CurseとFlesh Rotが敵によってキャストされた場合、毒免疫をバイパスしてしまう問題を修正。
  • Fixed Wisps not targeting the players target with the Wispmother set.
  • WispmotherのセットでWispsがプレイヤーのターゲットをターゲットしていなかったのを修正しました。
  • Fixed automatic backups being made for builds/keybinds/filters even though they don’t actually use the backup system.
  • ビルド/キーバインド/フィルターがバックアップシステムを使用していないにも関わらず、自動バックアップが行われていたのを修正。
  • Fixed Crafting Materials showing a level requirement.
  • クラフト材料がレベル要件を表示していたのを修正。
  • Fixed Act 3 tombs not being considered boss rooms, letting you get locked out if you die.
  • アクト3の墓がボスルームとみなされず、死んだら締め出されるように修正。
  • Fixed Frostblitz enemy affix not dealing damage.
  • Frostblitzの敵アフィクスがダメージを与えない問題を修正。
  • Fixed crash related to loading characters.
  • キャラクターのロードに関連したクラッシュを修正
  • Fixed GUI clock using single digits to display single minutes/hours.
  • GUIの時計が1桁の数字を使って1分/1時間を表示していたのを修正。
  • Fixed Wolfcaster Rune not working with the Frostburn passive.
  • WolfcasterのルーンがFrostburnパッシブに対応していなかったのを修正。
  • Fixed Chantie using Chantelle’s voice line when re-locking an unlocked enchant that was at maximum Greater Augment cap.
  • Greater Augmentの上限に達しているアンロックされたエンチャントを再ロックする際、シャンティがシャンテルのボイスラインを使用していた問題を修正
  • Fixed issue with endlessly “loading” characters on Load Hero screen.
  • 英雄のロード画面でキャラクターを無限にロードする問題を修正。

1.10.2

Fixes:

  • Rolled back engine version to hopefully clear false positive AV alerts.
  • Fixed issue where some saves were ignored and not loaded with the new save/load system.
  • Fixed newly created characters not appearing in the Load Hero menu until after a game restart.
  • Fixed inventory not visually updating after gambling with a controller.
  • Fixed not being able to close the popup on Graveyard graves with a controller.

 

1.10.1

Fixes:

  • Fixed crash when Shady Dealer spawned.
  • Fixed Heart of the Community not being added to Codex.
  • Fixed class bio on creating a new character always showing the Templar’s bio.
  • Fixed characters that had been saved incorrectly before not being able to be fixed/loaded.
  • Fixed issue where repeated entrance into the Pumpkin Field would not correctly spawn enemies.
  • Fixed issue where sometimes re-entering an area would clear it of monsters and move portals.
  • Fixed an infinite loop in the Hidden Cellar event in Act 3.
  • Fixed rare issue where creating a new character could reset your essences.

 

1.10.0

Anomalies:

  • Added a tier skip feature to Endless tiers, where you can spend crystals to enter a special Endless Dungeon Anomaly that advances you 3 tiers when completed, but boots you if you die.
  • Added some more Anomaly boss fight rooms.
  • Improved Anomaly boss intros (they are now skipable).
  • Added a new Crater anomaly layout that is smaller and has more variation.
  • Added a new Forest layout for anomalies.
  • Gave the Space Forest anomalies a new base layout.
  • Removed the “Lushlands” layout from the Space Forest tileset because the water and ground were too similar.
  • Removed the pointy dead ends of Hellfort anomalies.

Backup system:

  • Added an automatic backup system that now keeps up to 2 rolling backups of all your characters, stash, progression, etc. files.
  • This system automatically checks for save failures and corruptions, and will automatically restore backups if any problem is found.

Difficulty & Mechanics:

  • Added some experimental anti-snapshot changes, destroying any active spell when changing equipment.
  • Adjusted damage scaling of non-boss enemy attacks granted via random affixes.
  • Added a slight delay to Eruption and Poison Bomb enemy affixes.
  • Increased movement speed of all enemies.
  • Increased enemy damage scaling on Epic and Legendary difficulties.
  • Increased enemy health scaling from Heroic to Mythic 2.
  • Increased base movement speed of players by 25%.
  • Movement speed enchants lowered accordingly to give approx the same theoretical max speed.
  • Staggered damage now has a base 30% damage reduction to the staggered ticks (the effect that previously was on Balgar’s Binding).
  • Changed how enchant values are rolled on items – they are no longer weighted towards the max roll, and are now more evenly spread between min and max.
  • Tweaked the growth of Bonus Crystals stat and the Memory Essence rewards in the Endless Anomalies.
  • Anomaly bosses should now be recognized as bosses for effects such as Mantle of The Dragonkin.
  • Increased Dummy health so maybe you guys don’t explode them.
  • Increased maximum buff stacks of infinite stacking buffs (most would cap at 9.9k stacks before, I assumed no one would have the patience to reach that – I was wrong)
  • Removed ultimate skill player skin changes, in preparation for a new permanent skin system – coming soon. (unlockable skins!)
  • Removed item Power stat (was misleading).
  • Shady Dealer no longer sells unlimited amounts of boxes, but are more likely to have boxes in stock.

Hardcore:

  • Graveyard graves now show the Endless Tier reached on dead heroes (that died after this update).

Transmutation:
Added new Transmutation recipes:

    • Destroy Rune
    • Destroy Prismatic Socket
    • Random True Legendary
    • Random Lesser Rune
  • More Transmutation recipes are now known from the start, making it easier to figure out how Transmutation works.
  • Transmutation no longer automatically fails when an item marked as Favorite is involved, but will now fail when *equipment* marked as Favorite is *consumed* in the transmutation.
  • Transmutation will now tell you if it fails because of a Favorited item.

Items & Skills:
General:

      • Added a new Major enchant: Increased Healing from all sources. Can be rolled on Helmet, Armor, and Boots.
      • Added new item: Heart of The Community, granted to all new characters.
      • Added new item: Cosmic Cape (TL accessory): Turns x% of Mana into Damage.
      • Added two new rare crafting materials: Runelord’s Remorse and Prismatic Liquid.
      • Indirect Chain Lightning on hit enchants/gems now have a 25% trigger rate, up from 15%.
      • Jeopardy (TL Ring) no longer has an ICD, but is limited to 1 stack per frame.
      • Tome of Knowledge is now called Chronicle of Knowledge to not be confused for a Tome (off-hand item).
      • Advancing Army buffed to 330/430 A/GA to compensate lowered movement speed enchant values.
      • Battle Boots and Lesser Rune of Lethal Mobility now trigger before other effects, letting them interact with skill-specific effects, such as Lesser Rune of Acrobatic Barrage.
      • Mightcap now also increases the strength of all Ultimate skills.
      • Balgar’s Binding no longer reduces damage taken from staggered damage, and increases damage by up to 25% of held Staggered Damage (buffed from 20%).

Templar:

      • Divine Link (ring) now increases healing from all sources by up to 200% (GA).
      • Thorn Orbs mastery is now affected by Satellite Strength.
      • Purged Through Holy Flames (synergy skill) is now affected by mastery proc rate increment passives.

Berserker:

      • Lesser Rune of The Blue Bolt now also affects Hop.
      • Molten Medallion now adds damage per 22 MPR, up from per 33 MPR.
      • Cooling Off is now affected by the Blizzards Mastery (+Frost Winds Proc Rate).
      • Earth and Sky and Dragon’s Might (synergy skills) are now affected by mastery proc rate increment passives.
      • Berserker synergy passives no longer chain together.
      • Increased the Hitbox size for Thunder Punch.
      • Increased range of Lightning Fist to 5.5/6/6.5/7/7.5, was 5.3/5.6/5.9/6.2/6.5 meters. Also increased projectile speed.
      • Dragmageddon is no longer a Sentry skill.

Warden:

      • Life Link now heals for 1% of max HP per hit.
      • Volley no longer have diminishing returns on damage.
      • Storm Mender use effect is now affected by Companion Passive and Use Effect stat.

Warlock:

    • The Masochist 2p bonus is now reflected in tooltips and interact with bonuses towards the affected skills properly (such as Bone Skill Damage).
    • Icecrown satellite spears now target the player’s target.
    • The Bone Spear (staff) is now reflected in tooltips and interact with bonuses towards Bone Spear properly (such as Bone Skill Damage).
    • Reduced the effect of Death Knight (ulti) to 20%, down from 30%.
    • Ruin will now deal damage correctly within the listed range on the tooltip.

General QoL stuff:

  • You can now change difficulty by talking to Tinka.
  • Items now use silver stars to reflect if their base stats are at max value for their rarity, and gold stars if they are at max possible value (TL and/or empowered to max).
  • Navigating the waypoint with a gamepad now wraps around, so you can go upwards to get to the bottom quick.
  • Rare loot effects (shines) are now always drawn on top, showing the items clearly when behind walls and such.
  • Clarified some item, rune, and enchant descriptions.
  • Ancient Sickle (Halloween Event quest item) is now Unique, so it appears on your map when dropped.

Interface:

  • Added support for Japanese community translations. (Please let me know if there are problems presenting the text or if something is missing!)
  • Added a small tutorial when opening the endgame interface for the first time.
  • Added map cycle options to the interface menu (all on by default).
  • Added more “short number” letters so it doesn’t break when you pass Q.
  • Stat page (not the inventory quick reference) now also show uncapped values on resistances.
  • Minimap and area info is now transparent like the quest tracker.
  • Added a HUD clock (can be toggled on/off in interface settings).
  • Added a cursor color setting to interface settings.
  • Improved locale support by adding a “suffix only” mode for enemies and items, solving problems with gendered words for some languages.
  • Improved difficulty select menu (performance, text placement, added notice on being able to change later).
  • FPS display now scales with HUD scale.
  • Made several improvements to text handling, please let me know if you spot any oddities.

Performance:

  • Improved performance of HUD updates.
  • Improved performance of damage numbers displays and updates.
  • Improved performance of static light rendering like torches, lanterns, etc.
  • Experimental change to tile handling that may improve overall performance, mostly noticable on lower end hardware.
  • Improved texture handling.

Fixes:

  • Changed how the “Trapped!” quest works so it now spawns the Unique foe with the Zombies, and killing it is the trigger to complete the quest, event, and unlock the door. Should prevent future lockouts.
  • Fixed issue where changing language did not update fully until after a game restart.
  • Fixed Revert and Magnetic Lock not having damage listed on the tooltip.
  • Fixed issue where stash changes might not be saved if you quit to menu too fast after accessing the stash or if your character saves super fast following a stash access.
  • Fixed poor performance during new character creation.
  • Fixed some setting buttons being out of place and not in order when using controller.
  • Fixed issue where disconnecting a controller might not let you use the keyboard again.
  • Fixed issue where you could get softlocked if a controller disconnected when your character died.
  • Fixed some issues with “click-throughs” on menus with a controller.
  • Fixed weird crash from the endgame waypoint when using a controller.
  • Fixed some incorrect stat displays in stat page / inventory quick reference.
  • Fixed Fizzbang’s mortars ignoring resistances (Act 5 boss 1).
  • Fixed bug where you could bind one controller to multiple players when starting local co-op.
  • Fixed crash if having too many auras in local co-op.
  • Fixed issue where Moving Prayer would not remove the applied stats after wearing off.
  • Fixed stairs down portals being rendered underneath ground effects from spells, making them hard to see.
  • Fixed early companion stat Mastery nodes not working for some classes.
  • Fixed issue with quest/achievement updates with NPC “Semmy” in Act 5.
  • Fixed quest overwrite issues when using characters with different progression in local co-op.
  • Fixed Lesser Rune of Blood Explosion stacking on itself.
  • Fixed being able to open Challenge Portals anywhere, leading to some weird problems and in some cases, crashes.
  • Fixed issue where co-op players’ saves would in some cases be considered the “most recent” save and be set as the “continue as …” for solo quick resume.
  • Fixed issue with some Highlands anomalies when using water or lava tiles in the mix.
  • Fixed crash on hitting (A) on empty equipment slot when in the transmutation alter with a controller.
  • Fixed incorrect interface updates when in Gemma’s interface with a controller.
  • Fixed some inconsistent stat rounding on the interface.
  • Fixed multiple missing ds errors/crashes.
  • Fixed some issues with buying 10x and 100x items with keyboard & mouse.
  • Fixed issue where spell scroll/codex might use the wrong rank spell.
  • Possible fix for Wings of Sziirk dropping you inside walls sometimes.
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