HP Directplus -HP公式オンラインストア-

クラス一覧【Siralim Ultimate】

Choose your specialization. Don’t think too hard – you can always change it later on!

あなたの専門分野を選んでください。あまり難しく考えないでください。後からでも変更可能です

  •  Animator
    • There‘s a fine line between genius and insanity, and it‘s difficult to say on what side of that line Animators reside.
      These fanatical magi spend their days perfecting their Animatus creations: unique creatures that grow more powerful as their master‘s dark experiments unveil new opportunities.
    • 天才と狂気の間には微妙な境界線があり、アニメーターがその境界線のどちら側に位置するかを言うことは困難です。
      これらの狂信的なマジは、アニマトゥスの創造物を完成させるために日々を過ごしています。マスターの暗黒の実験が新たな機会をもたらすと同時に、より強力に成長するユニークな生物です。
    • As an Animator, you will always have a unique creature in your party called an Animatus.
      Your entire battle strategy will likely focus on this creature.
      You can empower your Animatus, and even use your other creatures to make it stronger in combat.
    • アニメーターであるあなたは、アニマトゥスというユニークなクリーチャーを常にパーティに入れています。
      アニマトゥスを中心とした戦い方をすることになります。
      アニマトゥスを強化することもできますし、他のクリーチャーを使ってアニマトゥスをより強くすることもできます。

 

  • Cabalist
    • Cabalists can conjure Spell Gems out of thin air to be used by their creatures at any given moment.
      These magi prefer to employ high—risk, high—reward battle strategiles to ensure their victory.
    • CabalistはSpell Gemsを空中から呼び出して、自分のクリーチャーがいつでも使えるようにすることができる。
      勝利を得るためには、ハイリスク・ハイリターンの戦い方を好む。
    • As a Cabalist, you‘ll enable your creatures to cast spells that they normally wouldn‘t have access to.
      While other people‘s creatures might run out of Spell Gem Charges, you‘ll be able to keep your creatures well—stocked with fresh Spell Gems at the start of every battle.
    • カバリストとして、あなたは自分のクリーチャーが通常は使えない呪文を唱えられるようにします。
      他のプレイヤーのクリーチャーはSpell Gemのチャージを使い果たしてしまうかもしれませんが、あなたは戦闘開始時に自分のクリーチャーに新鮮なSpell Gemを十分に蓄えておくことができます。

 

  • Cleric
    • The best offense, as some say, is a good defense.
      Clerics protect their creatures with powerful healing abilities and steadfast barriers, ensuring that not even the most tenacious of foes can overcome then.
    • 最良の攻撃は最良の防御であると言われています。
      クレリックは、強力な治癒能力と不動のバリアでクリーチャーを守り、最も粘り強い敵にも打ち勝つことができないようにします。
    • As a Cleric, you‘ll specialize in healing abilities, as well as buffing, resurrection, stat—boosting effects, and providing your creatures with protective barriers.
      Your creatures will be extremely difficult to kill.
    • クレリックはヒーリング能力に特化しており、バフ、リザレクション、ステータスアップ、クリーチャーへのプロテクションバリアーなどの効果があります。
      あなたのクリーチャーを殺すのは非常に難しいでしょう。

 

  • Defiler
    • The difference between good and evil is often a matter of perspective, but the morality of a Defiler is simple enough for anyone to decide.
      These dark magi take sadistic pleasure in afflicting their adversaries with crippling diseases, reducing them to weakened husks that no longer have the capacity to defend themselves.
    • 善と悪の違いはしばしば視点の問題であるが、ディファイラーの道徳性は誰にでも判断できるほど単純である。
      闇の魔法使いたちは、敵を不治の病に冒し、自分を守る能力を持たない弱った体にすることにサディスティックな喜びを感じます。
    • As a Defiler, you‘ll specialize in debuffs and stat—reducing effects.
      Enemies will be so weak that your party will be able to easily pick them off, even if they were originally much more powerful than your creatures.
    • デファイラーは、デバフやステータスを下げる効果に特化しています。
      敵は非常に弱くなるので、たとえ元々はあなたのクリーチャーよりもはるかに強力だったとしても、あなたのパーティは簡単に敵を倒すことができるでしょう。

 

  • Druid
    • Many people foolishly mistake a Druid‘s introversion for weakness.
      These magi believe that quality always trumps quantity on the battlefield.
      Contrary to tradition, they are often seen with fewer than six creatures at their disposal, but the havoc their limited numbers wreak when augmented by Druidic magic is a sight to behold.
    • 多くの人がドルイドの内向性を弱さと勘違いしています。
      彼らは、戦場では常に質が量に勝ると信じている。
      伝統に反して、彼らが自由に使えるクリーチャーの数は6体以下であることが多いが、ドルイドの魔法によって増強されたその限られた数がもたらす大惨事は、目を見張るものがある。
    • As a Druid, you‘ll probably only want to have one (or up to three, later on) creatures in your party.
      Your creatures will gain massive benefits for being part op a smaller party.
    • ドルイドの場合、パーティに入れたいクリーチャーは1体(後には3体まで)だけでしょう。
      少ない人数のパーティに参加することで、クリーチャーは大きな利益を得ることができます。

 

  • Evoker
    • Evokers are the ultimate spellcasters.
      They excel at casting enhanced versions of spells multiple times in a row to overwhelm their enemies before they can act.
    • エヴォーカーは究極の呪文使いである。
      強化された呪文を何度も連続して唱えることで、敵が行動を起こす前に圧倒することに長けています。
    • As an Evoker, you‘ll empower your creatures‘ spellcasting capabilities.
      Your creatures will be able to cast the same spell multiple times in one turn, and these spells will be much stronger than if they had cast them without your guidance.
    • エヴォーカーとして、あなたは自分のクリーチャーの呪文能力を高めます。
      あなたのクリーチャーは1ターンの間に同じ呪文を複数回唱えることができるようになり、その呪文はあなたの指導なしに唱えた場合よりもはるかに強くなります。

 

  • Hell Knight
    • Careful planning and uptight caution are nothing but a cause to doubt oneself.
      Hell Knights realize this fact, and instead opt to send their creatures charging headlong into battle, relying on brute strength and reckless attacks to ensure a swift victory.
    • 綿密な計画と慎重な警戒は、自分を疑う原因にしかなりません。
      地獄の騎士はこの事実を理解しており、代わりに自分のクリーチャーを戦闘に突入させ、力と無謀な攻撃に頼って迅速な勝利を得ようとします。
    • As a Hell Knight, you‘ll favor creatures that specialize in attacking.
      Hell Knights grant their creatures increased critical damage and cause a variety ofr effects to occur when they attack.
      Hell Knights are surprisingly adept at spellcasting in a pinch, as well.
    • 地獄の騎士として、あなたは攻撃に特化したクリーチャーを好むでしょう。
      地獄の騎士は、自分のクリーチャーにクリティカル・ダメージの増加を与え、攻撃時にさまざまな効果を発生させます。
      地獄の騎士は、いざというときの呪文にも驚くほど長けています。

 

  • Inquisitor
    • Burn the witch, judge the heretic, and slay the non-believer. Inquisitors make use of healing effects just as much for offense as they do for defense. They enact justice on behalf of the gods, and no one will be spared from holy rapture.
    • 魔女を焼き、異端者を裁き、信者でない者を殺す。Inquisitorは、防御のためだけではなく、攻撃のためにもヒーリング効果を利用します。彼らは神々に代わって正義を行い、誰も聖なる歓喜から免れることはできません。
    • As an Inquisitor, you’ll have a solution at your disposal for every problem you encounter. In addition, Inquisitors are able to use healing effects for offensive purposes – for example, when your creatures heal enemies, they instead cause damage to them.
    • 奉行として、あなたは遭遇するあらゆる問題に対して自由に解決策を選ぶことができます。また、審問官は治癒効果を攻撃的な目的で使用することができます。例えば、あなたのクリーチャーが敵を治癒した場合、代わりに敵にダメージを与えます。

 

  • Monk
    • A strong defense is unnecessary when your foe is unable to strike you in the first place. Monks grant their creatures unmatched agility, enabling them to dodge incoming attacks and spells, and respond with devastating counter-attacks.
    • そもそも敵が攻撃できなければ、強力な防御力は必要ありません。僧侶は生き物に比類なき敏捷性を与え、襲い来る攻撃や呪文をかわし、壊滅的な反撃をすることができます。
    • As a Monk, you’ll boost your creatures’ chance to Dodge attacks and spells. When your creatures Dodge, they’ll unleash a devastating counter-attack on the enemy.
    • モンクとして、あなたは自分のクリーチャーが攻撃や呪文をかわすチャンスを増やします。自分のクリーチャーがかわすと、敵に壊滅的な反撃を与えることができます。

 

  • Necromancer
    • Necromancers prefer to overwhelm their foes by summoning minions to aid their creatures in battle.
    • ネクロマンサーは、自分のクリーチャーを助けるためにミニオンを召喚し、敵を圧倒することを好みます。
    • As a Necromancer, you’ll summon minions to aid your creatures in battle. These minions can do all kinds of things to support your creatures – they can cause damage, boost your creatures’ stats, debuff enemies, and much more.
    • これらのミニオンは、ダメージを与えたり、自分のクリーチャーのステータスを上げたり、敵にデバフをかけたりと、自分のクリーチャーをサポートするためにさまざまなことを行います。
  • Perk
    • Animated Dead
      • Your creatures start battles with 0 (+1 per rank) Zombies.
      • あなたのクリーチャーは、「Zombies」が0(ランクごとに+1)の状態でバトルを開始します。
      • Zombies:At the start of this minion‘s master‘s turn, each Zombies deals damage to a random enemy equal to 50% of Its Attack. Maximum of 9 stacks. Chance to leave at start of master‘s turn: 25%
      • Zombies:このミニオンのマスターのターン開始時に、各Zombiesはランダムな敵1体に、その攻撃力の50%に等しいダメージを与える。最大で9スタックします。マスターのターン開始時に離脱する確率: 25%
    • Army of the Damned
      • At the start of your creatures‘ turns, their minions gain 1 additional stack.
      • 自分のクリーチャーのターン開始時に、ミニオンは追加で1スタックを獲得する。
    • Conquest’s Triumph
      • After your creatures Cast a spell, they summon Conquest.
      • あなたのクリーチャーが呪文を唱えた後、Conquestを召喚します。
      • Conquest:After Conquest‘s master manually casts a spell, it grants all your creatures a random buff. Chance to leave at start of master‘s turn: 25%
      • Conquestのマスターが手動で呪文を唱えた後、あなたのすべてのクリーチャーにランダムなバフを付与する。マスターのターン開始時に離脱する確率:25%
    • Corpse Eater
      • Your creatures start battles with 0 (+1 per rank) Writhelings.
      • あなたのクリーチャーは、「Writhelings」が0(ランクごとに+1)の状態でバトルを開始します。
      • Writhelings:After this minion‘s master takes damage from an attack or spell, each Writhelings afflicts a random enemy with a random debuff. Maximum of 5 stacks. Chance to leave at start of master‘s turn: 25%
      • Writhelings:このミニオンのマスターが攻撃や呪文でダメージを受けた後、各Writhelingsはランダムな敵1体にランダムなデバフを負わせる。最大で5スタックする。マスターのターン開始時に離脱する確率: 25%
    • Cruel Creation
      • Your creatures start battles with 0 (+1 per rank) Unstable Horror.
      • あなたのクリーチャーは、「Unstable Horror」が0(ランクごとに+1)の状態でバトルを開始します。
      • Unstable Horror:This minion‘s master has 5% more stats for each Unstable Horror it has. After this minion‘s master Defends or Provokes, it deals damage to all enemies equal to 10% of its master‘s highest stat for each stack of Unstable Horror it has. Maximum of 9 stacks. Chance to leave at start of master‘s turn: 25%
      • Unstable Horror:このミニオンのマスターは、持っているUnstable Horror1つにつき、スタッツが5%増加する。このミニオンのマスターが防御または挑発を行った後、全ての敵に、持っているUnstable Horrorのスタック1つにつき、マスターの最も高いステータスの10%に等しいダメージを与える。最大9スタックまで可能。マスターのターン開始時に離脱する確率:25%
    • Deadly Vitality
      • After your creatures gain a minion or a minion stack, they recover Health equal to 0% (+1% per rank) of their Maximum Health.
      • あなたのクリーチャーがミニオンまたはミニオン・スタックを獲得した後、彼らは最大ヘルスの0%(ランクごとに1%)に等しいヘルスを回復する。
    • Death’s Claim
      • At the end of your creatures‘ turns, they summon Death.
      • 自分のクリーチャーのターン終了時に、Deathを召喚する。
      • Death:At the start of Death‘s master‘s turn, it has a chance to kill the enemy with the lowest Health. The chance is increased based on how low the enemy‘s Health is. Chance to leave at start of master‘s turn: 25%
      • Death:Deathのマスターのターンの開始時に、Healthが最も低い敵を殺すチャンスがあります。確率は敵のHealthの低さに応じて上昇する。マスターのターン開始時に離脱する確率:25%
    • Famine’s Thirst
      • After your creatures Attack, they summon Famine.
      • 自分のクリーチャーが攻撃した後、Famineを召喚します。
      • Famine:After Famine‘s master attacks, it decreases the target‘s Maximum Health by an amount equal to 30% of the damage dealt. Chance to leave at start of master‘s turn: 25%
      • Famine:Famineのマスターが攻撃した後、ターゲットのMaximum Healthを与えたダメージの30%に等しい量だけ減少させる。マスターのターン開始時に離脱する確率:25%
    • Four Horsemen
      • If your creatures have Conquest, Famine, Death, and War, they cast Apocalypse at the start of their turns. Your creatures are healed by this spell.
      • あなたのクリーチャーがConquest, Famine, Death,  Warを持っている場合、ターン開始時に「Apocalypse」を唱える。
        この呪文によってあなたのクリーチャーは回復します。
      • ApocalypseChaos属性で全体攻撃 
    • Gravewalker
      • After your creatures are killed, they have a 0% (+1% per rank) chance to be resurrected with 50% Health for each different minion they had before they died.
      • 自分のクリーチャーが殺された後、死ぬ前に持っていた異なるミニオンごとに0%(ランクごとに+1%)の確率で、50%のHealthで復活します。
    • Meat Shield
      • Your creatures take 0% (+1% per rank) less damage for each different minion they have.
      • あなたのクリーチャーは、異なるミニオンを持つごとに0%(ランクごとに+1%)ダメージが減少します。
    • Midnight Bargain
      • Your creatures‘ minions are 0% (+2% per rank) less likely to go away.
      • 自分のクリーチャーのミニオンが0%(ランクごとに+2%)消えにくくなる。
    • Servitude
      • Your creatures deal 0% (+1% per rank) more damage for each different minion they have.
      • あなたのクリーチャーは、異なるミニオンを持つごとに0%(ランクごとに1%)のダメージを与えます。
    • Undying Loyalty
      • Your creatures‘ minions persist beyond their master‘s death.
      • あなたのクリーチャーのミニオンは、マスターの死後も存続します。
    • War’s Victory
      • After your creatures are damaged by an attack or spell, they summon War.
      • 自分のクリーチャーが攻撃や呪文でダメージを受けた後、Warを召喚します。
      • War:After War‘s master is damaged, it deals damage to the enemy equal to 50% of the damage taken. Chance to leave at start of master‘s turn: 25%
      • War:Warのマスターがダメージを受けた後、受けたダメージの50%に相当するダメージを敵に与える。マスターのターン開始時に離脱する確率:25

 

  • Paladin
    • Eye for an eye, tooth for a tooth. Paladins are patient combatants who prefer to allow their enemies to strike first, and then return the favor tenfold with holy fury.
    • 目には目を、歯には歯を。パラディンは忍耐強い戦闘者で、敵に先制攻撃をさせ、その10倍を聖なる怒りで返すことを好む。
    • As a Paladin, your creatures will be able to endure even the most powerful of attacks. Each time your creatures take damage, they’ll also damage their enemies.
    • パラディンとして、あなたのクリーチャーは最も強力な攻撃にも耐えることができます。あなたのクリーチャーがダメージを受けるたびに、敵にもダメージを与えます。

 

  • Reaver
    • Perseverance, an iron will, and a touch of insanity are the perfect recipe for victory. Reavers live and die by this mantra, instilling their creatures with a cold and calculated anger that allows them to grow more powerful during battle while their foes tire out.
    • 忍耐、鉄の意志、そして少しの狂気は、勝利のための完璧なレシピである。Reaversはこの信条に基づいて生き、死んでいる。冷たく計算された怒りをクリーチャーに植え付け、敵が疲弊している間に戦闘でより強力になるようにしている。
    • As a Reaver, your creatures will gain massive benefits in combat as battles continue to drag on. If your creatures manage to survive for just a few extra turns, they’ll be able to devastate your enemies.
    • リーバーになると、戦闘が長引くにつれて、自分のクリーチャーが戦闘で大きな利益を得るようになります。クリーチャーが数ターンでも生き延びることができれば、敵を壊滅させることができるでしょう。

 

  • Sorcerer
    • Sorcerers are masters of controlling the battlefield. Why worry about offense or defense when your enemies can’t move to begin with? 
    • ソーサラーは戦場をコントロールする達人です。そもそも敵が動けないのに、攻撃や防御の心配をする必要はない。
    • As a Sorcerer, you’ll support your creatures by debilitating their enemies from afar. Generally, your enemies won’t be able to act for the first few turns in battle as long as you’re around.
    • ソーサラーであるあなたは、遠くから敵を衰弱させることでクリーチャーをサポートします。一般的に、あなたがいる限り、戦闘の最初の数ターンは敵は行動できません。

 

  • Tribalist
    • Strength in numbers. Tribalists prefer to use creatures that belong to the same race or class, and take full advantage of the synergy and camaraderie they offer each other.
    • 数の力。部族主義者は、同じ種族やクラスに属するクリーチャーを好んで使用し、お互いに与えるシナジーや仲間意識を最大限に活用します。
    • As a Tribalist, you’ll want to assemble a party of creatures that belong to the same race. This will provide them with significant benefits that are exacerbated by their racial synergies with each other.
    • Tribalistとしては、同じ種族に属するクリーチャーでパーティを組みたいところです。そうすることで、お互いの人種的な相乗効果によって悪化する大きなメリットが得られます。

 

  • Trickster
    • Luck is not merely a matter of chance, but instead a force that can be manipulated to a clever man’s will. Tricksters capitalize on this fact, enabling their creatures to re-roll the proverbial dice whenever fate doesn’t turn out quite the way they hoped.
    • 運は単なる偶然の問題ではなく、巧妙な人間の意のままに操ることができる力なのです。トリックスターはこの事実を利用して、運命が思い通りにならないときには、クリーチャーがサイコロを振り直すことができるようにしています。
    • As a Trickster, you’ll heavily inconvenience your enemies by preventing them from taking action. You’ll also gain the ability to manipulate the element of luck – for example, if a positive effect has a chance to activate but fails to do so, you can try again.
    • トリックスターは、敵の行動を妨げることで、敵に多大な迷惑をかけることになります。また、運の要素を操ることができるようになります。例えば、プラスの効果が発動するチャンスがあるのに失敗した場合、もう一度試してみることができます。

HP Directplus -HP公式オンラインストア-

2 thoughts on “クラス一覧【Siralim Ultimate】

  1. フォントの関係でOCRが一部読み取れなくて、誤訳連発するんですが
    何かいい方法知ってる人いませんでしょうか?
    PCOT+WIN10OCRです

コメントを残す

メールアドレスが公開されることはありません。

CAPTCHA


%d人のブロガーが「いいね」をつけました。